Wednesday 22 November 2017

Kembar Grading Taekwondo

Salam dari Senaling,


Kembar mula taekwondo bulan Mac 2017 dan minggu lepas kembar grading tuk tali pinggang kuning II. Itupun sebenarnya miss satu grading sebab kebetulan tarikh sama dengan Jamboree ayah dan ibu. Kalau tak dah hijau I. Macam pantas je aku rasa. Kan?

Menguruskan taekwondo area Kuala Pilah dan Jempol ialah akademi CTMAC. Kejap aku dengar durang war cry Warrior, kejap kang CTMAC. Tah yang mana satu nama berdaftar aku pon ta pasti. Tapi itu semua tak penting. 

Yang penting aku nak bagitau ialah, aku kagum ngan akademi ni. Bayar bulanan tuk satu kepala ialah RM25. Murah. Latihan setiap Sabtu, mula jam 8.00 - 9.30 pagi. Kalau terpilih dapat masuk sparring, latihan extra tambah dua jam setiap malam Khamis. Bayaran tambahan? Tiada.

Rajin join tournament. Tahun ni ada dua kali tournament. Kembar join sekali ja. Alhamdulillah dapat sumbang satu emas satu perak dalam kejohanan peringkat kebangsaan. Aku dah citer sal kejohanan tu di entri yang lepas. Setiap kali nak tournament, ada wat extra class lagi. Bayaran? Tiada. Bayar tuk tournament jelah. Yang extra class, takde.

Grading, tiga kali tahun ni. Setiap kali nak grading, ada extra class. Bayaran tuk extra class? Tiada. Bayar tuk grading ja. Allahuakbar. Kadang-kadang aku terfikir. Mana nak dapat income durang ni. Takan hanya dengan RM25 sebulan? Rezeki kembar agaknya. Alhamdulillah.

Entri ni sal kembar grading taekwondo ke sal CTMAC aku pun tak pasti. Hehe.

Yang pasti aku rasa excited nak cerita, bila bangsa sendiri boleh buat bisnes macam ni bagus. Insha Allah melimpah ruah rezeki durang selama-lamanya. Amiin.

Belanja satu keratan kembar masa grading lah. Yang mana satu kembar? Tekalah 😁

No comments:

Post a Comment