Sunday 11 November 2012

Journey to Ho Chi Minh Begin

Salam dari LCCT Sepang,

Bangun seawal 5 pagi. Perut lak dilanda puting beliung sampai muntah-muntah jugalah mlm tadi. Dan asal nak gi oversea ja mesti mlm nya ta leh nak tido. Excited terlebih kot.

Kul 6.50 pagi di jemput oleh jiran Ah Moi. Oh, jiran Ah Moi ialah taxi driver jadi tu sebab dia yg amik dan angkut kami ke LCCT. Jadinya 1Malaysia la kami sebab ada India,Cina dan Melayu dalam 1 teksi tu.

Dan uncle taxi very soft spoken dan tak bermakna dia soft spoken maka kami tayah bayar tambang. Rate biasa RM60. Ah Moi mngada nak bayarkan RM50 dan minta aku tambah ja RM10. Aku rasa yg kaya raya ialah aku tapi napa plak dia yg nk blanja? Disebabkn itu aku plak blanja dia bekfes. Baru RM10.60. Yesssss! Jimat duit aku...;)

Dan sekali lagi bekfes d MerryBrown sebab aku nk mkn bubur. Ta sedap sebab ta panas pun. Tapi mkn jugalah sbb ta nak makan dalam flight punya pasal.

Skang nga bertapa di departure hall. Sejuk macam duk dalam peti ais. Kondisi perut pun nampak semakin ok. Alhamdulillah.

Alamak lupa nak amik sumthing. Kredit kad BesBesFrenz! Hikmahnya nanti, trkawallah segala prbelanjaan di sana dan saat ni tringat-ingat pulak kat Amni dan kembar. Yakin sangat dorang akan behave so well sebab berdasarkan sejarah if one of us ta da, they will behave...

Doakn perjalanan kami lancar dan pencarian sukses.

Eh!TuAjeLahKali.Bye!

No comments:

Post a Comment